Apa yang lu buat selain blogging?

Blogging merupakan aktiviti yang memakan banyak masa. Post entri pun kadang-kadang boleh ambil masa berjam-jam akibat buntu mencari idea. Gua boleh bertahan duduk depan laptop surfing internet sekitar 12 jam sehari. Gua tahu ini gaya hidup yang kurang sihat, tapi selain berblog dan melayari internet, tidak banyak aktiviti yang gua boleh lakukan.

Nah, sedikit aktiviti gua bagi mengisi baki 12jam masa gua setiap hari:

a) Game Komputer: Asal balik cuti sem, gua dan rakan-rakan gua akan berkumpul di kedai Cyber untuk mencari lawan dalam game DOTA... Boleh dikatakan team gua adalah team Melayu terkuat di daerah ni. Apa tidaknya, belum ada lagi team Melayu yang lain dapat mengalahkan team gua:D


b) Tengok Tv: 'Macam-macam ada' dalam Astro. Gua selalu layan Discovery dan National Geography. Antara rancangan fav gua seperti Man vs Wild, Mythbuster,The Colony dan Great Migration. Semua pun rancangan geek, tapi gua bukan jenis makhluk yang skema. Gua layan jugak movie, sports dan drama-drama Indon.hehe



c) Bersukan: Zaman persekolahan, gua merupakan jaguh dalam beberapa kategori sukan seperti rugby, hoki, bolasepak, chess dan jaguh lari dalam guni. Tapi itu dulu, sekarang gua berkecimpung dalam sukan renang acara kuak lentang gaya bebas atas katil.hehe. Lagipun 6 pack gua dah jadi 1 pack. Memang sudah sampai masanya gua bersara dari arena sukan.


d) Makan + Tidur: Dua aktiviti ini bagai aur dengan tebing. Selepas habis makan, gua pasti mengantuk dan terus melompat ke atas katil melakukan aksi kuak lentang.hehe .Dengan kadar metabolisme gua yang tinggi, obesiti dijamin tidak akan berlaku.

Gua dah cerita sedikit aktiviti seharian gua, bagaimana dengan lu orang? KDMCJQKUEV8K

Do you have any suggestion? Add your comment!
Subscribe to my feed | Follow My Twitter | e-mail

23 comments:

LINA JALIL at: December 22, 2010 at 7:56 AM said...  

pasni mesti badan lu macam tong kan..DOTA..grrr..lina inverse seksi..hahaha

The Sharkox at: December 22, 2010 at 9:07 AM said...  

Aku pun layan rancangan geek macam history channel dan discovery...tapi tak layan la cita2 indon...

eh, sama la, kita jaguh renang atas katil..tapi still maintain 1 pack..haha

James Buns at: December 22, 2010 at 9:54 AM said...  

gua ada team dotA.

Tapi masalah semua jauh-jauh belajar dan sedang berkerjaya.

kami hanya bermain di G arena bila malam.

dan hari minggu.

:D

Mohamad Izwan at: December 22, 2010 at 11:51 AM said...  

try masuk dota national level plak.. haha.. aku nak berdota kat laptop tak puas hati kot.. graphic takat mane je.. karang kipas pusing kuat,panas sangat..

♥ cik mija ♥ at: December 22, 2010 at 12:14 PM said...  

gua layan fb n blog..tv..brsukan kalau rajinlaa...hihihi.nationl geo tu..bila aku rasa usda busann cerr len di tv..itula aku lyn jg

Alienelliz at: December 22, 2010 at 12:15 PM said...  

dh berapa tahun aku x klik kat game dota tu,haha lme o x main..

point last ko tu aku settuju sgt la..itu habi aku tu..haha

y u y u Z u l a i k h a at: December 22, 2010 at 12:44 PM said...  

HEHEH... TIDUR BEST.. MAKAN LAGI BEST

© bLurr at: December 22, 2010 at 3:01 PM said...  

selain blogging, im with you at point d. :P

JRY The Boonto at: December 22, 2010 at 4:02 PM said...  

@lina jalil. gua makan banyak pun x gemuk. gua heran ni. apasal lu x suka DOTA? haha

JRY The Boonto at: December 22, 2010 at 4:03 PM said...  

@Bro sharkox... gua pun x minat drama indon. org rumah yg pegang remote. apa bleh buat. gua terpaksa jgk la.hahaha

JRY The Boonto at: December 22, 2010 at 4:05 PM said...  

@Jamesbun... pasni bleh kita wat freindly match? garena. tp nnt gua balik u la. skrg dkt kg login garena pun xdpt:D

JRY The Boonto at: December 22, 2010 at 4:08 PM said...  

@Bro izwan... betul bro. walaupun dota ni x berat. tp klu laptop x kuat, graphic rendah, x best gak. hehe. xdpt la masuk tahap2 yg tinggi. paling tinggi pun gua penah dpt tempat kedua petandingan dota ni:D

JRY The Boonto at: December 22, 2010 at 4:10 PM said...  

@mija... lu mcm gua la kan. internet mcm perkara wajib tiap hari. haha

JRY The Boonto at: December 22, 2010 at 4:13 PM said...  

@alien,yuyu, & blur... lu org jaga2, nnt obesiti menyerang baru tau. metabolisma lu org rendah. x sama mcm gua.hahah

mie at: December 23, 2010 at 4:25 AM said...  

fuyoo!!
penuh dengan aktiviti yang menarik..
heheheee

Zurina J. at: December 23, 2010 at 8:38 PM said...  

Gua suka menghayal tulis diary..eheh..:)

JRY The Boonto at: December 24, 2010 at 2:37 AM said...  

@mie... apa yg menariknya. tiap2 hari buat benda yg sama:D

JRY The Boonto at: December 24, 2010 at 2:40 AM said...  

@zurina... lu suka merepek kah? hehe

Bert at: December 25, 2010 at 9:13 PM said...  

aku pon mcm ko gak, bersukan bukan main hebat dulu2..

dan skang pon mcm ko gak, berenang..tp kuak kupu2 sbb aku tido meniarap

Afzainizam at: December 26, 2010 at 12:47 PM said...  

★(◣_◢)★(◣_◢)★(◣_◢)(★◣_◢)★
buat pembaca blog kami
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
★(◣_◢)★(◣_◢)★(◣_◢)★(◣_◢)★
Kami Kembali lagi... Maaf atas lama tak ziarah... Sorry bebanyak agak ketinggalan lah banyak entry kamu... coz banyak hal sibuk ngan bagai-bagai urusan lah... Sorry...
maaf bebanyak dahhhhh......

wooooo aku hari ni seharian main poker game dalam face book kalah 2 juta... woooo buang masa betul aku ni... pasti nak tidorrr plak

Encik Tikus at: December 26, 2010 at 12:57 PM said...  

Lu main dota ? lawan jom ? main AR.. ada berani ? haha

athiea at: December 27, 2010 at 11:14 AM said...  

kawan2 gua y bnme lelaki mmg gilers dota..


xphm gua

Zurina J. at: January 20, 2011 at 12:48 AM said...  

Ahaha..br aku tbaca ptnyaanmu Jerry... iya, aku mmg suka merepek. mengarut apa lg... plg suka tuh...yay!

Yeeha!! :D