Gua dan Nikon D90

Selamat tahun baru! Baru ada masa untuk update blog. Gua dalam semester akhir di universiti. Walaupun hanya 4 subjek untuk sem ini, gua tetap sibuk dengan projek akhir tahun. Kali ni gua perlu konsentret, perlu skor A untuk semua subjek. Hehe

Sedikit update terbaru, gua sudah berjaya memiliki Dslr yang gua idamkan selama ni, Nikon D90. Inilah hasil duit simpanan tabung gua sejak di bangku sekolah lagi! Dengan sedikit tambahan duit PTPTN. hehe... Skill baru amatuer, blogger-blogger yang pro fotografi minta tolong ajar, gua budak baru belajar. Nanti gua buatkan template sebagai tukaran sistem barter. ok?

Nikon D90 + Kit lens(18-105mm VR) + Nikkor 55-300mm VR + 50mm f/1.8D


Semoga tahun 2011 membawa kejayaan kepada gua dan blog Boonto. Dalam peracangan tahun ni, kemungkinan gua akan membuka blog baru untuk menempatkan gambar-gambar yang gua tangkap guna kamera ni. Nantikan kemunculannya...

Do you have any suggestion? Add your comment!
Subscribe to my feed | Follow My Twitter | e-mail

23 comments:

encikSEDAP.com at: January 7, 2011 at 2:54 AM said...  

cool~

Ahmad Tajuddin Abdullah at: January 7, 2011 at 3:28 AM said...  

terbaik Boonto...nak tanya,lau nak tempah buat template,berapa charge nye??

James Buns at: January 7, 2011 at 7:17 AM said...  

gua tak mampu lg nk beli..

ish ish ish.

Ika at: January 7, 2011 at 7:51 AM said...  

eh mau like~!!

aku harap ko x tangkap gambar org shja. bosan owh tgk photographer yg keja dia tangkap gambar orang! tgkp gmbr2 selain orang2 yg posing tau!

lassiegewdix at: January 7, 2011 at 9:27 AM said...  

uyoooooooo !
D90 terussssss
anywy congrats sebab berjaye miliki .
ayat jiwangg :P

eh eh nak jadi model pleaseee abg bonto . hahahahaha

Ichigo Miro at: January 7, 2011 at 12:47 PM said...  

terbaik la bro...geram plak gua tengok D90 tu..hahaha

tqa at: January 7, 2011 at 12:56 PM said...  

eh eh eh! bila mau keluar niiii.
hahahaha. teruslah pulak aku kn? HAHA! :P

JRY The Boonto at: January 7, 2011 at 4:27 PM said...  

@ensedap. biasa2 saja. hehe

@ahmadtajuddin... gua x pernah charge klu buat template. gua buat free saja. tp ikut mood la.haha

@bun... kumpul duit dr skrg bro. ikut mnabung mcm gua haha

JRY The Boonto at: January 7, 2011 at 4:29 PM said...  

@khai... maw tangkap gmbar org wedding bah. haha tunggu ko kawin nnt:D

@lassie... ok gak tu, nnt gua jemput lu jd model. konfem meletup:)

JRY The Boonto at: January 7, 2011 at 4:32 PM said...  

@ichigo... lu pun bleh beli yg lg power bro... ni untuk amatuer mcm gua:D

@tqa... bah mggu ni la kuar. amcm? hehe

Jawahir Madeaming at: January 7, 2011 at 4:35 PM said...  

saya jeles ...

Ahmad Tajuddin Abdullah at: January 7, 2011 at 4:47 PM said...  

Boonto,ye ke boleh tempah??pasal skang dapat tugasan tuk siapkan blog masjid...dah jumpa template yang sesuai tp x boleh nak edit sepenuhnya lagis al x pandai mana...skit2 tu boleh la...

JRY The Boonto at: January 7, 2011 at 5:20 PM said...  

@jawak... haha.. biasa2 sja ni:D

@bro ata... email gua template tu. gua x janji la. gua tgk dulu, klu gua rajin, gua bleh tolong skadar yg mampu:)

The Sharkox at: January 7, 2011 at 6:10 PM said...  

Dah ada kamera mahal macam ni jangan la mengada nak snap gambar sendiri kat cermin besar eh...

haha

mie at: January 8, 2011 at 7:58 AM said...  

fuyoooo
mlps ni, sure de gambar2 gempak

Afzainizam at: January 8, 2011 at 1:21 PM said...  

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Selamat Tahun Baru Dengan Azam Baru
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
terbaiklah buat kamu.... Yang pastinyerrr aku tak ade kamera secanggih itewww adoiiii ke jelousan melanda kena cari gak nanti

Ahmad Tajuddin Abdullah at: January 9, 2011 at 1:48 AM said...  

terbaik lah...ok,dalam masa yang terdekat saya emailkan...

aleen aiden at: January 9, 2011 at 2:46 PM said...  

wush!tengok camera je da gerun.hamek gamba alin meh!agaga~
taniah kerana menggunakan dwet tabung dgn jayanye.wi3

namesayeajrun at: January 10, 2011 at 2:24 PM said...  

gadget pun dah gempak kot :) first time BW disini :)

aku_azreen at: January 11, 2011 at 9:02 PM said...  

saya sapot abg jawa..saya teramat jeles...

Afzainizam at: January 13, 2011 at 12:23 AM said...  

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Selamat Tahun Baru Dengan Azam Baru
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Nak nikon gak lepas ni nak tengok harga... kalau ade diskoun awal tahun ke promosi kerrr... nak ambik satu lahh

esyam at: January 13, 2011 at 10:49 AM said...  

wahhh sempoi la der dh de d90 tu, aku nak tengok hasil nya nnti ahhaa....

~sunflower~ at: January 27, 2011 at 3:39 PM said...  

waaaa...
nk gak sambar satu...